خواندنی ها
فواید قصه گویی برای کودکان
5- تقویت خلاقیت و قدرت تخیل
گوش دادن به داستان، به کودک شما کمک می‌کند تا به جای تماشای یک چیز خاص و واحد روی صفحه نمایش، خودش درباره شخصیت‌های داستان، مکان‌های مختلف و نیز طرح داستان خیال‌پردازی کند. این کار باعث تقویت خلاقیت و تخیل کودکتان می‌شود که نهایتا او را برای ایده پردازی آماده میکند.

6- تقویت حافظه کودک
پس از قصه‌گویی، می‌توانید از کودک‌تان بخواهید قصه را با زبان خودش تعریف کند، یا به نکته‌های خاص یا ویژگی‌های شخصیت‌ها اشاره کند. این کار هم حافظه کودک را تقویت می‌کند و هم توانایی تمرکز او را افزایش می‌دهد.

7- گسترش دید کودک
با قصه‌گویی برای کودکتان، او را با مکان‌ها و فرهنگ‌های گوناگون سراسر جهان آشنا ‌کنید. سعی کنید قصه‌های متنوعی از کشورها و فرهنگ‌های متفاوت برای کودکان بخوانید، تا دید و درک آنها از دنیا را گسترده‌تر کنید.

8- تربیت علمی آسانتر
قصه گویی برای کودک شما، زمینه یادگیری علمی‌ست و نخستین گام موفقیت در تحصیلات آکادمیک آینده او خواهد بود. داستان گویی، کودکتان را برای یادگیری موضوعات مختلف مشتاق‌تر می‌کند. کودک شما زمانی که در دنیای واقعی، با موضوعات مشابه قصه روبه‌رو می‌شود، کنجکاوی بیشتری نشان خواهد داد.

9- تقویت مهارتهای ارتباطی
گاهی کودکتان با وجود اینکه لبریز از حس کنجکاویست، برای پرسیدن تردید دارد! قصه‌گویی به کودکتان در فراگیری هنر طرح پرسش‌های درست، کمک می‌کند. خواندن و شنیدن داستان به ‌شکلی تکرارشونده، اعتماد به نفس و توانایی سخنوری کودک شما را بهبود می‌بخشد.